Nu är sommaren slut

Jag sitter här och kollar upp mikrolån på nätet. Det är inte så att jag har det körigt ekonomiskt men just nu har jag inte pengar till en utlandsresa och det är ju lite av ett lyxproblem men det vore verkligen skönt att komma iväg.

Nu är sommaren slut och det känns lite tråkigt måste jag säga. Det går alltid lika fort och det känns inte som att man har hunnit njuta av solen ordentligt. Jag skulle vilja bada lite mer och sen känns det som att solbrännan börjar försvinna nu så jag känner mig inte lika fräsch längre.Det är hög tid att åka utomlands snart helt enkelt. Jag brukar försöka komma iväg framåt hösten för då känns det som man förlänger sommaren lite grann och så är det mycket billigare att åka på hösten för det är inte lika många som åker utomlands på hösten jämfört med sommaren. Det passar mig utmärkt eftersom jag inte gillar när det är mycket folk på hotellet eller på stranden.

Mikrolån är bra om man vill låna en liten summa pengar och det går snabbt att få. Jag vet att jag kommer att kunna spara ihop pengarna och betala tillbaka senare.

Det har hänt förut att jag har tagit ett mikrolån eller ett smslån, jag tycker att det är bra att det finns möjlighet att låna pengar när det är akut.